Šest tipů pro ideální start do nové běžecké sezóny

Nastartujte s novým elánem do nové běžecké sezóny

Pomalý start

Právě po zimě je důležité, začít se sportem pomalu. Dosažení etapových cílů totiž zvýší vaši motivaci. A co se tempa týká, rozhodně nestartujte od nuly na stoprocent, protože tělo si musí na nezvyklou zátěž nejprve pomalu zvyknout . Proto pomalu zrychlovat a zvyšovat výkon - tak zní naše běžecká deviza, která platí jak pro úplné začátečníky, tak i pro "znovuzačínající".

V jakém stavu je běžecká obuv
Po zimě je třeba běžeckou obuv zkontrolovat. Funguje ještě tlumení? Je v pořádku podrážka? A kolik kilometrů už jsem vlastně s tímto párem uběhl(a)? Běžeckou obuv je třeba vyměnit za novou zhruba jednou ročně nebo po max. 1000 uběhnutých kilometrech. Pouze bezvadná (bez vady :-) kvalitní obuv chrání klouby a pouze tak si běhání užijete, jak se patří.
I nohy potřebují změnu
Abyste zabránili stále stejné zátěži nohou, doporučujeme měnit mezi dvěma modely běžecké obuvi. Tvar a druh obuvi jistým způsobem ovlivňuje také běžecký styl. Proto znamenají různé modely, např. od různých značek, pro vaše nohy vítanou změnu a předchází zraněním, která mohou vzniknout jednostranným a stále stejným zatížením.
Správné oblečení
Chcete-li si běh užít a být navíc chráněni před větrem a nepříznivým počastím, potom se musíte pořádně obléknout. Na běh zvolte oblečení z příjemného materiálu chránícího před vlhkem a s dobrou prodyšností. U běžeckého oblečení je navíc důležitý transport potu směrem ven, kde se může vypařit. Dobře vybrané funkční oblečení na běh je pro vášnivého sportovce absolutní nutností!
Výběr běžecké trasy
Střídejte různé běžecké trasy! Nebudete se nudit a budete více motivovaní. Ať už běháte v lese, ve městě, na ulici nebo na štěrkovém povrchu - zvolte vždy vhodnou běžeckou obuv, čímž redukujete namáhání kloubů. Pro začátečníky a "znovuzačínající" doporučujeme po zimě vybrat nejprve upravenou, rovnou trasu, kterou je třeba zvládnout co možná stejným tempen a nenechat se vyhodit z rytmu semafory apod.  
Strava
Vyvážená strana dodá tělu živiny a neméně důležitý je dostatečné množství tekutin. Neběhejte s prázdným žaludkem, ale neběhejte ihned po jídle. Např. banán dodá tělu potřebnou energii, je rychle snězený a vy tak můžete vyběhnout vstříc novým dobrodružstvím a vstříc novým výzvám.

Co by vás mohlo dále zajímat:

Vytrvalostní sport: správná výživa pro běh bez překážek
Vytrvalostní sport: správná výživa pro běh bez překážek
Na co je třeba dbát při běhu na delší vzdálenosti? Kdy je ideální čas na müsli tyčinku a kolik sacharidů tělo potřebuje? Zde se dozvíte více
Běh v zimě
Běh v zimě
Když to děda Mráz v zimě s berlou moc nepřežene, potom můžete běhat také v zimě. Chcete-li zůstat zdraví a v dobré kondici, potom běh v zimě vřele doporučujeme
Běžecká obuv
Běžecká obuv
Do je důležité vědět před tím, než se vydáte do prodejny se sportem? Jaký druh běžeckých bot vybrat? SPORT 2000 zná odpovědi na tyto otázky a nabízí další rady a tipy na téma běžecká obuv
Nahoru